Hallo,
Ik ben Marc De Prins woonachtig te België en sinds enkele weken eigenaar van een
P1 bouwjaar 1960.
Ik ga de wagen helemaal restaureren. De carrosserie en het interieur zijn nog in
goede staat, enkel de motor zit vast van stil te staan.
De motor is al helemaal gedemonteerd en ziet er goed uit. Er zijn wel twee
klepstoters krom terwijl er aan de zuigers en cilinders totaal niets te zien
is...
Ik heb de wagen in Moeskroen gekocht van een man die de wagen ging restaureren
maar niet meer kon wegens een rug kwetsuur.
Grt, Marc
29/01/2011:
Motor uit de wagen gehesen en op de
werkbank geplaatst.
Cilinderkop, zuigers, en kleppen
gedemonteerd. Alles opgemeten en ziet er nog zo goed als nieuw uit behalve
een klepstoter van cilinder 1 en 3, die zijn gebogen zonder enig spoor van
schade aan zuigers en kleppen...eigenaardig!
Dus klepstoters vervangen, de kleppen ook
denk ik maar kosten wel redelijk veel
Maar met volle moed doen we natuurlijk
voort zodat we in de zomer de baan op kunnen... in 2012 wel te verstaan.
Groetjes, Marc
05/04/2011:
Hallo beste P1 owners,
Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met
de motor te monteren.
Nieuwe krukaslagers, nokkenaslagers,
drijfstanglagers, segmenten en natuurlijk alle nieuwe pakkingen.
De cilinderkop is gevlakt en voorzien van
nieuwe klepzittingen.
Wanneer het blok klaar is ga ik de
cilinderkop monteren samen met de nieuwe kleppen en nieuwe
klepstoterdrijvers. (stotels)
Duur? Ja, maar ik wil het dan ook in
orde.
Eens de motor klaar is zet ik de wagen
even "op stal" zodat ik mijn garage kan vergroten want ik krijg steeds
minder plaats de voorziene datum om de wagen klaar te hebben ,ergens in
2012, zal denk iets uitlopen....
Groetjes,
This site contains only information of Opel P1 models: Opel Rekord or Olympia end 1957
,1958,1959,1960,1961. with a 1500cc or a 1700 cc engine and the opel 1200 cc
model 1962.
counter old
counter new