Hallo,
Ik ben Marc De Prins woonachtig te België en sinds enkele weken eigenaar van een P1 bouwjaar 1960.
Ik ga de wagen helemaal restaureren. De carrosserie en het interieur zijn nog in goede staat, enkel de motor zit vast van stil te staan.
De motor is al helemaal gedemonteerd en ziet er goed uit. Er zijn wel twee klepstoters krom terwijl er aan de zuigers en cilinders totaal niets te zien is...

Ik heb de wagen in Moeskroen gekocht van een man die de wagen ging restaureren maar niet meer kon wegens een rug kwetsuur.

Grt, Marc

29/01/2011:
Motor uit de wagen gehesen en op de werkbank geplaatst.
Cilinderkop, zuigers, en kleppen gedemonteerd. Alles opgemeten en ziet er nog zo goed als nieuw uit behalve een klepstoter van cilinder 1 en 3, die zijn gebogen zonder enig spoor van schade aan zuigers en kleppen...eigenaardig!
Dus klepstoters vervangen, de kleppen ook denk ik maar kosten wel redelijk veel 
Maar met volle moed doen we natuurlijk voort zodat we in de zomer de baan op kunnen... in 2012 wel te verstaan.
 
Groetjes, Marc

05/04/2011:
Hallo beste P1 owners,
 
Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met de motor te monteren.
Nieuwe krukaslagers, nokkenaslagers, drijfstanglagers, segmenten en natuurlijk alle nieuwe pakkingen.
De cilinderkop is gevlakt en voorzien van nieuwe klepzittingen.
Wanneer het blok klaar is ga ik de cilinderkop monteren samen met de nieuwe kleppen en nieuwe klepstoterdrijvers. (stotels)
 
Duur? Ja, maar ik wil het dan ook in orde.
Eens de motor klaar is zet ik de wagen even "op stal" zodat ik mijn garage kan vergroten want ik krijg steeds minder plaats   de voorziene datum om de wagen klaar te hebben ,ergens in 2012, zal denk iets uitlopen....
 
 Groetjes,
Marc

 

 

 




 

 

 

 

 

 

Owners

Home

This site contains only information of  Opel P1 models:  Opel Rekord or Olympia  end 1957 ,1958,1959,1960,1961. with a 1500cc or a 1700 cc engine and the opel 1200 cc model 1962.

counter old counter new