Hallo,
    Eerst en vooral onze complimenten met de prachtige site: werkelijk volledig
    met prachtige foto's en info!
    Wij zijn de trotse nieuwe eigenaars van een P1.
    Ons verhaal gaat zo:
    'We hebben onze eerste stappen in de oldtimerwereld gezet met enkele Engelse
    oldtimers (Triumph Herald; Spitfire) en een goede Volvo Amazon in 2002, maar   
    waren eigenlijk op zoek naar een goede Chevy Bel air, omdat zowel ik als
    mijn vrouw verliefd zijn op die typische frivoliteit en schittering van de
    Amerikaanse wagens van de jaren '50.
    De koe dan maar bij de horens gevat en de markt afgeschuimd, tot in
    Nederland toe, maar helaas..ofwel waren de wagens in slechte staat ondanks
    de veelbelovende foto's op het net, ofwel veel te duur voor een goed
    exemplaar.
    Tot we in enkele oldtimertijdschriften een Kapitän en een Rekord zagen
    staan! Echte Amerikanen, maar dan in het klein, dachten we..Nu dat kleine
    heeft ons serieus verrrast, een P1 is net even groot als een Amazon.
    In ieder geval waren we verkocht, maar je vindt ze niet zoveel meer, en
    zeker niet in een goede staat.
    En toen, tijdens de zomer 2006, bezochten we de 'Copa Bella Machina' in
    Malle, waar op het grasveld een mooie 2-tone P1 van 1959 stond te pronken.
    Nieuwe lak, verchroomde bumpers, motor in goede staat, een authentieke
    Belgische P1 gebouwd bij GM in Antwerpen.
    De 1e inschrijving is nog bij de wagen, de eerste eigenaar had de wagen tot
    1975 in zijn bezit.
    Een babbeltje met de trotse eigenaar (uit Brasschaat nog wel) en zo langs de
    vuist weg gezegd dat, indien hij de P1 ooit zou beu worden, ons tel nr het
    juiste was.. Maar overtuig een eigenaar van een Rekord maar eens om zijn
    wagen te verkopen..!
    Van het ene pintje kwam het ander, waardoor we uiteindelijk vrienden zijn
    geworden, en inderdaad, blijven zagen helpt soms (dat doen kleine kinderen
    immers ook om hun zin te krijgen), want gelukkig
    heeft hij ons in gedachten gehouden bij de verkoop! Zo blijft de wagen in
    dezelfde gemeente.
    In bijlage enkele foto's van onze aanwinst.
    Om de wagen echt goed te maken dienen volgende zaken nog te gebeuren:
    -nieuwe dorpels (gaan we nu laten steken)
    -op termijn een andere radiator
    -ooit de lak eens laten herspuiten, aangezien de vorige restaurateur ietwat
    de weinig aandacht heeft besteed aan de ondergrond, waardoor je nog putjes
    en krasjes door de lak heen ziet.Maar dat is voor later, eerst genieten van
    een auto waar je evenveel opzien mee baart als met een echte Amerikaan!

    met vriendelijke groeten,

    Geert en Inn Goedvriend
 

Home

 

This site contains only information of  Opel P1 models:  Opel Rekord or Olympia  end 1957 ,1958,1959,1960,1961. with a 1500cc or a 1700 cc engine and the opel 1200 cc model 1962.

counter old counter new