Hallo,
Eerst en vooral onze complimenten met de prachtige site:
werkelijk volledig
met prachtige foto's en info!
Wij zijn de trotse nieuwe eigenaars van een P1.
Ons verhaal gaat zo:
'We hebben onze eerste stappen in de oldtimerwereld gezet met
enkele Engelse
oldtimers (Triumph Herald; Spitfire) en een goede Volvo
Amazon in 2002, maar
waren eigenlijk op zoek naar een goede Chevy Bel air, omdat
zowel ik als
mijn vrouw verliefd zijn op die typische frivoliteit en
schittering van de
Amerikaanse wagens van de jaren '50.
De koe dan maar bij de horens gevat en de markt afgeschuimd,
tot in
Nederland toe, maar helaas..ofwel waren de wagens in slechte
staat ondanks
de veelbelovende foto's op het net, ofwel veel te duur voor
een goed
exemplaar.
Tot we in enkele oldtimertijdschriften een Kapitän en een
Rekord zagen
staan! Echte Amerikanen, maar dan in het klein, dachten
we..Nu dat kleine
heeft ons serieus verrrast, een P1 is net even groot als een
Amazon.
In ieder geval waren we verkocht, maar je vindt ze niet
zoveel meer, en
zeker niet in een goede staat.
En toen, tijdens de zomer 2006, bezochten we de 'Copa Bella
Machina' in
Malle, waar op het grasveld een mooie 2-tone P1 van 1959
stond te pronken.
Nieuwe lak, verchroomde bumpers, motor in goede staat, een
authentieke
Belgische P1 gebouwd bij GM in Antwerpen.
De 1e inschrijving is nog bij de wagen, de eerste eigenaar
had de wagen tot
1975 in zijn bezit.
Een babbeltje met de trotse eigenaar (uit Brasschaat nog wel)
en zo langs de
vuist weg gezegd dat, indien hij de P1 ooit zou beu worden,
ons tel nr het
juiste was.. Maar overtuig een eigenaar van een Rekord maar
eens om zijn
wagen te verkopen..!
Van het ene pintje kwam het ander, waardoor we uiteindelijk
vrienden zijn
geworden, en inderdaad, blijven zagen helpt soms (dat doen
kleine kinderen
immers ook om hun zin te krijgen), want gelukkig
heeft hij ons in gedachten gehouden bij de verkoop! Zo blijft
de wagen in
dezelfde gemeente.
In bijlage enkele foto's van onze aanwinst.
Om de wagen echt goed te maken dienen volgende zaken nog te
gebeuren:
-nieuwe dorpels (gaan we nu laten steken)
-op termijn een andere radiator
-ooit de lak eens laten herspuiten, aangezien de vorige
restaurateur ietwat
de weinig aandacht heeft besteed aan de ondergrond, waardoor
je nog putjes
en krasjes door de lak heen ziet.Maar dat is voor later,
eerst genieten van
een auto waar je evenveel opzien mee baart als met een echte
Amerikaan!
met vriendelijke groeten,
Geert en Inn Goedvriend
This site contains only information of Opel P1 models: Opel Rekord or Olympia end 1957 ,1958,1959,1960,1961. with a 1500cc or a 1700 cc engine and the opel 1200 cc model 1962.
counter old
counter new